Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAngus, Lawrence B.
TitelQuality Schooling, Conservative Education Policy and Educational Change in Australia.
QuelleIn: Journal of Education Policy, 7 (1992) 4, S.379-97Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0268-0939
SchlagwörterAccountability; Conservatism; Curriculum; Education Work Relationship; Educational Change; Educational Policy; Educational Quality; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Free Enterprise System; Government Role; School Community Relationship; Teacher Effectiveness; Australia
AbstractAnalyzes the 1990s conservative reform agenda in Australia. Examines the relationship between education, the economy, and the state, particularly the marketplace analogy and the concept of quality schooling. Current policies emphasize a return to managerialism and a direct education-work connection. Discusses implications of the conservative agenda for teachers, curriculum, accountability, and community-school relations. (73 references) (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Education Policy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: